١٣٩٦/١١/١٨ ٢:٣٣ ب ظ
کد خبر : ٧١١٢٨
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت:
در سال جاری ۸ پروژه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به وجود ۴.۵ میلیون مشترک و افزایش سالانه ۱۵۰ هزار مشترک جدید،  گفت: امسال ۸ پروژه شاخص با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح و رسما بهره برداری می‌شود
به گزارش سهام انرژی، حسین صبوری با اشاره به افتتاح سامانه ارائه خدمات غیر حضوری و در پی آن کاهش تردد ۴۰۰ هزار مراجع، در مراسم آیین بهره برداری از پروژه‌های شاخص شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همزمان با دهه فجر، اظهارداشت: احداث وتوسعه شبکه برای پاسخگویی به مشترکین جدید،  طرح های بهینه سازی بخشی از شبکه برای ارائه خدمات پایدار با توجه به فرسوده بودن ۴۰ درصد شبکه توزیع نیز به بهره برداری می‌رسد و با این کارهوشمندسازی و اتوماسیون شبکه را پیگیری می‌کنیم.
مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به وجود ۴.۵ میلیون مشترک و افزایش سالانه ۱۵۰ هزار مشترک جدید،گفت: در این ایام ۸ پروژه شاخص در صنعت برق با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح می شود. همچنین با بهره برداری از سامانه ۱۵۲۱ در شرق و غرب تهران از تردد ۴۰۰ هزار مراجعه حضوری به مناطق ۲۲ گانه جلوگیری می کند.
صبوری گفت: احداث وتوسعه شبکه برای پاسخگویی به مشترکین جدید، طرح های بهینه سازی بخشی از شبکه برای ارائه خدمات پایدار با توجه به فرسوده بودن ۴۰ درصد شبکه توزیع نیز به بهره برداری می رسد و هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه را پیگیری می کنیم.
وی با تاکید بر اجرای پروژه‌های کاهش تلفات و کسب رتبه نخست این شرکت در کشور در حوزه کوتاهش تلفات گفت: پیک تابستان سال جاری ۴۷۰۰ مگاوات با ۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته بود و با همین روند در سال آتی به ۵۰۰۰ مگاوات می رسد بنابراین متعهد شدیم پیک شهر تهران حداکثر تا ۴۵۰۰ مگاوات در تابستان ۹۷ باشد. 
همچنین ستارمحمودی قائم مقام وزیر نیرو نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: طرح های متعددی در کشور در حوزه نیرو به ثمر رسیده است به طوری که در این ایام ۳۰۰ هزار طرح را به مرحله بهره برداری و کلنگ زنی رسیده که برای اجرای آنها ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
قائم مقام وزیر نیرو گفت: ما در استان تهران نیازمند به‌کارگیری و توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر چه در سطح مکان های مصرف و چه در عرضه تولیدات برق هستیم، چرا که این بخش به دلیل حساسیت خدمات، نیازمند پدافند غیرعامل است که باید در تمام بخش ها رعایت شود.
محمودی ادامه داد: انرژی های تجدیدپذیر یکی از راه هایی است که به پایداری شبکه و ارائه بهتر خدمات برق کمک می کند. همچنین این امر مهم به مدیریت مصرف توسط دستگاه های متولی نیاز دارد و مشترکین نیز با اطلاع رسانی دقیق می توانند به خدمات رسانان در این عرصه کمک کنند.
صنعت آب و برق کشور تبلور خودکفایی و اقتصاد مقاومتی
همچنین در این مراسم محمد حسین مقیمی، استاندار تهران قبل از افتتاح طرح های شاخص، طی سخنانی اظهار داشت:‌ در حال حاضر برق ۸ میلیون نفر در تهران با جدیت تامین می شود به طوری که در گذشته عمده کارهای تخصصی و مدیریتی را خارجی ها انجام می دادند اما امروز شرکت توزیع برق تهران بزرگترین شرکت تامین برق در خاورمیانه است
مقیمی افزود: قبل از پیروزی انقلاب در وزارت نیرو عمده کارهای مدیریتی و مهندسی توسط کسانی انجام می‌شد که ما نبودیم. مهندسانی صنعت برق را اداره می‌کردند که از خارج کشور آمده بودند و محور اصلی دست آنها بود اما بعد از انقلاب مهندسان و تکنسین‌ها صنعت برق را به خودکفایی رساندند و وزارت نیرو برای عدم وابستگی به قطعات و دستگاه‌های خارجی به خودکفایی رسید در حالی که در قبل از آن تمام امکانات وارداتی بود.
استاندار تهران تصریح کرد:‌ وزارت نیرو نقش مهمی در ارتقای اقتصادی کشور دارد و ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم مگر اینکه ابتدا آب و برق و گاز را تامین کنیم.
مقیمی همچنین با توجه به اهمیت برق قبل از مقوله آب گفت: برق عامل اصلی توسعه کشور است و ما درصدد توسعه کشور هستیم.
او تصریح کرد: در سال های گذشته وزارت نیرو، خودکفایی را تمرین کرده است و توانسته در تامین بسیاری از نیازهای خود به خودکفایی برسد.
او با بیان اینکه برق عامل اصلی توسعه کشور است، اظهار داشت: چشم انداز 20 ساله این است که 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که عامل اصلی آن نیز انرژی است.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :