١٤٠٠/٠٢/٠٧ ٤:٠٤ ب ظ
کد خبر : ٧٢٥٠٨
همایش اقتصاد صنعت پلاستیک در ایران 1400 برگزار می شود
همایش چشم اندازاقتصاد صنایع پلاستیک در ایران 1400 در روزهای 28 و 29 اردیبهشت به صورت آنلاین با هدف حمایت از تولید و تکمیل زنجیره ارزش این صنعت برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، دکتر قنبرپوررئیس‌ کمیسیون آموزش و عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و دبیرکل همایش اقتصاد صنعت پلاستیک، در نشست خبری این همایش با اعلام این خبر، ضمن تاکید به اهمیت برگزاری این همایش به لحاظ نگاه اقتصادی به صنعت پلیمر گفت: صنعت پلیمر مزیت رقابتی بالایی دارد و می تواند علی رغم جلوگیری از خام فروشی به رشد تولید بیانجامد.
وی به ظرفیت و میزان تولید پلیمر در کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید در صنعت پلیمر با توجه به پروانه های بهره برداری صادر شده از سوی وزارت صمت، بیش از 20 میلیون تن است که میزان تولید در این صنعت در حال حاضر به 5 میلیون تن رسیده است. به عبارتی ۲۵ درصد از ظرفیت صنایع پلیمر و پلاستیک کشور فعال است و با از بین رفتن موانع و کمرنگ‌شدن مشکلات ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را می‌توان فعال کرد.
قنبرپور درباره میزان ارزآوری از این صنعت با این میزان تولید گفت: بر اساس تولید 5 میلیون تن، این صنعت توانسته است 1.5 میلیارد دلار ارزآوری ناشی از صادرات داشته باشد که در صورت بهبود قوانین و مقررات و به کارگیری مشوق ها و از بین رفتن موانع این صنعت می تواند رقم ارزاوری را تا 3 برابر افزایش دهد.
به گفته وی پلیمر ایران از اشتغالزاترین صنعت در کشوراست که در حال حاضر در حدود 750 هزار نفر در این صنعت مشغول فعالیت هستند.
وی به عنوان یکی از مدیران انجمن ملی صنعت پلیمر به ماموریت ها و بهسازی بنگاه ها ی اقتصادی در این صنعت اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف انجمن بالابردن دانش و مهارت منابع انسانی و بالابردن توان رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی در این صنعت است و از این منظر دوره های تخصصی نیز درنظر گرفته شده است و این همایش نیز با رویکرد اقتصادی می تواند مهم ترین مباحث منابع انسانی و مدیریت فنی و کارشناسی را مورد توجه و پیگیری قرار دهد.
 بنابراین گزارش، همایش اقتصاد در صنعت پلاستیک با 7 محور دنبال خواهد شد که عبارتند از، پیش بینی شاخص های کلان اقتصاد ایران در سال 1400 ، تاثیر روندهای جهانی بر اقتصاد صنایع تکمیلی در سال 1400 ، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری پیش رو در صنایع پلاستیک از طریق تحلیل زنجیره ارزش، نقش تجارت منطقه ای، جهت گیری تجاری و نقش رقبا در توسعه صادرات صنایع تکمیلی، بررس تاثیر سیاست های اقتصادی کشور( قوانین، مقررات و آیین نامه ها ) بر رونق صنایع تکمیلی، تحلیل نحوه اثرگذاری تنظیم گری بی طرفانه در ایجاد تحولات اقتصادی و ارائه نحوه بهره مندی از روش های مختلف تامین مالی، مزایا و محدودیت ها در سال 1400 است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :