١٤٠١/١٢/١١ ٩:٥٥ ق ظ
کد خبر : ٧٣٣٧٥
معاون سابق وزیر نفت گفت:
خصوصی‌سازی حلقه مفقوده اقتصاد امروز کشور
معظمی گفت: : جای تاسف است که امروز در حوزه انرژی هر روز شاهد کم شدن و یا تعطیل شدن‌بخش های خصوصی در کشور هستیم. متاسفانه خصوصی‌سازی حلقه مفقوده اقتصاد است و تصدی‌گری دولت همچنان حاکم بر اقتصاد است.
به گزارش بازار انرژی، منصور معظمی معاون و مشاور سابق وزیر نفت و از مدیران ارشد حوزه نفت و گاز و پتروشیمی درباره تبعات و موضوعات اقتصاد کشور به ویژه صنعت نفت اشاره می کند و می گوید: الگوسازی به عنوان اهرم حرکتی در هر نوع اقتصادی است. نگاه بین المللی داشتن و تجزیه و تحلیل کردن موضوعات بسیار به اقتصاد انرژی کمک می‌کند. برای این موضوع در ابتدا شناخت بسیار مهم است. اینکه ببینیم موفقیت دیگر کشورها در چه بوده است و چه اقداماتی را انجام دادند. البته مدیریت یکی از اهرم‌های حرکت است اما باید ببینیم در پیشبرد دیگر عوامل چه کردیم.
وی ادامه می دهد: فقط با نگاه داخلی نمی‌توانیم تجزیه و تحلیل بین المللی داشته باشیم. از سوی دیگر با نگاه ایدئولوژیک هم نمی‌توانیم مسائل بین المللی را حل کنیم باید ببینیم رفتن به سمت موضوعات بین المللی تا چه حد به کسب و کار داخلی تاثیر می‌گذارد. ما هستیم تا شانسمان را برای موفقیت بیشتر کنیم. برای این موضوع چه کاری انجام دادیم.
این کارشناس ارشد می گوید: برای برندینگ و کسب موقعیت برتر شرکت‌هایمان چه کرده‌ایم. مثلا برند شرکت آمازون 400 میلیارد دلار ارزش دارد و یا فورد و فیس بوک و دیگر شرکت‌هایی که به نوبه خود اعتبار بین المللی کسب کرده‌اند.
به گفته معظمی اگر همچنان به مسائل تحریم‌ها فکر کنیم و نگران باشیم این موضوع به کسب وکار و خلق ثروت برای کشور تاثیر می‌گذارد که قطعا مشکلات چند برابر می‌شود باید با وجود چنین مسائلی حرکت کنیم.
وی تاکید می کند: جای تاسف است که امروز در حوزه انرژی هر روز شاهد کم شدن و یا تعطیل شدن‌بخش های خصوصی در کشور هستیم. متاسفانه خصوصی‌سازی حلقه مفقوده اقتصاد است و تصدی‌گری دولت همچنان حاکم بر اقتصاد است. به عبارتی خصوصی‌سازی به فراموشی سپرده شده است. در گزارش 8 ماهه دولت ببینید به چه میزان خصوصی‌سازی و فروش صورت گرفته است؟ بیش از 90 درصد واحدهایی که باید واگذار می‌شده‌اند، متاسفانه واگذار نشده‌اند.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، به دلیل اینکه هر کدام از واگذاری‌ها مسائل خود راداشته‌اند پس به نظر می‌رسد خیلی رغبتی برای واگذاری و خصوصی‌سازی وجود نداشته باشد. مدیران دولتی انگار می‌ترسند واگذار کنند. پس باید در مورد خصوصی‌سازی بیشتر کار کنیم.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :