١٤٠٢/١١/٠٧ ١٠:٢٣ ق ظ
کد خبر : ٩٣٦٠٠
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مصوبات بودجه‌ای صحن علنی تشریح کرد،
65 درصد عوارض حاصل از صنعت برق به تجدیدپذیرها
پیش‌بینی 8 هزار و 900 میلیارد تومان از محل عوارض حاصل از صنعت برق در بودجه 1403 به توسعه صنعت برق و پرداخت مطالبات و تولید و خرید برق تجدیدپذیرها اختصاص دارد.
به گزارش بازار انرژی از خانه ملت، رحیم زارع  سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبات بودجه‌ای صحن علنی مجلس گفت: منابع بودجه (1403) از مالیات، فروش نفت و فروش اوراق است که برای هزینه‌های جاری استفاده می شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره پیش‌بینی 20 هزار میلیارد تومان برای تامین قیر رایگان درباره درصد تخصیص این اعتبار گفت: 49 درصد در این اعتبار در اختیار وزارت راه و شهرسازی، 20 درصد بنیاد مسکن، 5 درصد آموزش و پرورش، 17 درصد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، 8 درصد بسیج و یک درصد وزارت صمت برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شد.
زارع با اشاره به پیش‌بینی 8 هزار و 900 میلیارد تومان از محل عوارض حاصل از صنعت برق، بیان کرد:  35 درصد از این منابع برای توسعه و نگه‌داری شبکه‌های برق روستایی و جابه‌جایی تیر برق و 65 درصد برای تولید برق تجدیدپذیر با اولویت روستاها و عشایر و خانوارهای کم درآمد در نظر گرفته شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: 25 درصد درآمد حاصل از اصلاح بهای برق برای خرید برق تجدیدپذیر، 20 درصد بابت مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان صنعت برق، 15 درصد طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق، 20 درصد هم برای اتمام طرح های نیمه تمام برق با اولویت شبکه فرسوده، 10 درصد برای تامین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی و 10 درصد برای هوشمندسازی شبکه توزیع در نظر گرفته شده است.
بر اساس گزارش خبرنگار بازار انرژی، نمایندگان مجلس در نشست علنی چهارشنبه، 4 بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با بند (خ) تبصره (7) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند (خ) تبصره (7) ماده واحده این لایحه آمده است: وزارت نیرو مکلف است درآمدهای حاصل از اصلاح بهای برق صنایع موضوع ماده (3) قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصوب سال 1401 را تا سقف چهارصد هزار میلیارد(400.000.000.000.000) ریال را به شرح زیر هزینه نماید:
ردیف1
بیست و پنج درصد (25 درصد) بابت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر ‌‌‌‌‌‌‌
ردیف2
بیست درصد (20 درصد) بابت مطالبات تولیدکنندگان و پیمانکاران صنعت برق
ردیف3
 پانزده درصد (15 درصد) برای حمایت از طرحهای بهینه‌سازی مصرف برق ‌‌‌‌‌‌‌
ردیف4
 بیست درصد (20 درصد) بابت اتمام طرحهای نیمه‌تمام صنعت برق با اولویت نوسازی شبکه فرسوده انتقال برق ‌‌‌‌‌‌‌
ردیف5
 ده درصد (10 درصد) بابت تأمین برق شهرکها و نواحی صنعتی ‌‌‌‌‌‌‌
ردیف6
 ده درصد (10 درصد) بابت هوشمندسازی شبکه توزیع (رؤیت‌پذیری و نظارت(کنترل) پذیری) با اولویت پست‌های توزیع، مشترکان پرمصرف با بیش از دوبرابر الگوی مصرف است.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :